Чмир М. І. проінформував, що нині загальноосвітня школа, як і все суспільство, має багато матеріально – технічних, методичних, кадрових, навчальних проблем, без розв’язання яких не буде розвитку вперед, до якісної освіти. Проблеми створює час, економічний, соціальний, моральний стан суспільства. Вони були, є і будуть, тому що освіта, як і людина, постійно прагне до вдосконалення. Удосклналенню навчально-виховного процесу в школі сприяє чітка і злагоджена система роботи педагогічного колективу над розвязанням конкретної педагогічної проблеми. Науково-методичну проблему наш колектив обирає не довільно. Аналізуючи стан справ в школі, порівнюючи його з потребами часу, розвитком психолого-педагогічної науки, ми дійшли висновку, що «Розвиток здібностей та інтересу учнів до навчання через упровадження педагогічних інновацій у практику» є як головним завданням, так і проблемою, над якою буде працювати школа. І в стислий термін розв’язати її неможливо. Тому ми розбили цю роботу на перспективні етапи. Кожен етап – це сходинка до поліпшення умов, змісту освіти в нашому навчальному закладі, освоєння нових навчальних программ, пошук оригінальних методик викладання. Кожне завдання – це виважена позиція школи на шляху вдосконалення. Нове століття принесло з собою нові підходи до навчання, нові технології. Перебудовувалися суспільство, педагогіка, час потребував розробки нових навчальних технологій. Ми вишукували педагогічні новинки в газетах, журналах. Передовий педагогічний досвід по крупинках знаходили і в роботі своїх колег, заохочували до ініціативи, творчості, для того щоб учні не відчули тягаря нововведень. Особистісно зорієнтована система навчання створювала умови для виявлення пізнавальної, творчої активності учнів. Для досягнення цієї мети вчитель мав створювати атмосферу зацікавленості кожного учня в результатах роботи, стимулювати учнів до висловлювань, ініціативи, самостійності, творчості. Навчальний процесс – це творчість учителя та учня. Вони перебувають велику частину життя у колективі, в ньому вони не тільки вдосконалюють інтелектуальний бік свого «Я». Вчитель і учень хочуть розвиватися, самореалізуватися. Адже в наш час люди все більше усвідомлюють, що творчість є найважливішою складовою особистого щастя та професійного успіху. Школа зобов’язана створити умови для розвитку і самореалізації особистості. Тому в 2011 – 2012 н. р. За рахунок районного бюджету було розширено мережу курсів за вибором, факультативів. Дітям дали можливість вибрати ті заняття, які їх цікавлять, поглиблюють знання, розвивають творчі задатки, вчителю – розкрити грані свого таланту, знань. В школі проводилася індивідуальна робота з обдарованими учнями, адже не завжди обдарована дитина вміє себе проявити. Пошук прихованих обдаровань – одне з головних завдань нашої школи. Наслідком цього є добрі результати учнів на олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах – захист науково – дослідницьких робіт МАН, Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру», «Патріот», «Колосок», «Бобреня». Педколектив давно перейшов на активну форму проведення уроку, де позиція учня, його думка, оригінальність і самостійність мислення домінують. Нам хочеться зробити все можливе, щоб пріоритет знань був головним.
|