Що робити, якщо ігнорують однокласники: рекомендації психолога.
Шкільний клас — це група, в якій дитина проводить половину свого дня. Бажання відчувати себе частиною групи є властивістю людської природи. Входячи в групу дитина набуває відчуття безпеки та емоційного комфорту.
Але бувають випадки, коли дитину в групі ігнорують. Тоді перебування у ній стає важким або й нестерпним, оскільки дитина відчуває себе викинутою, непотрібною, зневаженою. Це породжує тривожність і страх.
- Зрозумійте, чому вас ігнорують однокласники, яка причина призвела до цього.
- Якщо причиною ігнорування дитина визнає свої певні негативні риси характеру чи поведінки, їх потрібно змінити. Це можна зробити як самостійно, так і за допомогою батьків, шкільного психолога, вчителя або інших авторитетних дорослих, думці яких дитина довіряє.
- Якщо причиною ігнорування є розголошення таємниці класу, дитині варто поговорити з однокласниками, пояснивши, із-за чого так вийшло (з необережності чи з бажання допомогти комусь, захистити когось або себе).
- Якщо причиною ігнорування являється те, що дитина не схожа на інших, їй варто пошукати щось спільне між собою і однокласниками, спробувати зацікавитися тим, чим цікавляться вони, або їх зацікавити своїми інтересами.
- Слід урізноманітнювати своє життя настільки, наскільки це можливо для дитини, розвивати свої здібності в певній діяльності (навчальній, творчій, спортивній та ін.), щоб дитина була цікавою для інших. Потрібно також самій іти на контакт з однокласниками, а не чекати, поки це робитимуть вони.
- Розвивати в собі лідерські якості, самостійність, психологічну стійкість, витримку, щоб нею не могли маніпулювати.
- В разі необхідності, звернутися за допомогою до батьків, психолога, учителя, на телефон довіри.
- Не впадати у відчай, якщо не вдалося встановити контакт із однокласниками з першого разу. Варто намагатися налагоджувати його далі. До того ж зовсім не обов’язково робити це з усіма і зразу. Можна виділити для себе того, кому дитина найбільше симпатизує, і пробувати спілкуватися із цією людиною, зацікавити її собою, а потім поступово і з рештою.
|