Предмет математики настільки серйозний,
що не треба нехтувати можливістю зробити його цікавим.
Блез Паскаль
Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання ставила перед собою і вчитель математики Ломако В. Ф.
Далеко не все в навчальному матеріалі може бути для учнів цікавим. І тоді в дію вступає чинник пізнавального інтересу – сам процес діяльності. Щоб спонукати учня до навчання, треба розвивати в ньому потребу займатися пізнавальною діяльністю, а це означає що в самому процесі навчання він повинен знаходити привабливі риси, щоб сама робота по здобуттю знань містила позитивні заряди зацікавленості. Шлях до цього полягає через різноманітну самостійну роботу учнів і створення ігрових нестандартних ситуацій.
Одним із засобів зацікавлення учнів математикою є добре продумана позакласна робота. Такі заняття дають можливість ширше пропагувати досягнення і значення математичної науки, прищепити учням любов до математики, сприяють розвитку і виявленню здібностей учнів, а також засвоєнню ними програмного матеріалу. На таких заняттях можна організувати розв’язування складних і цікавих задач, що розвивають кмітливість і математичне мислення, вивчати елементи історії математики, ознайомлювати учнів із життям і діяльністю славетних математиків, з практичним застосуванням цієї науки. Тут створюються широкі можливості для переконання учнів у тому, що саме через шкільну математику лежить шлях до широкого ознайомлення з досягненнями видатних математиків, які навіть у загальних рисах пробуджують в учнів бажання до творчих шукань, до глибокого пізнання й оволодіння математичними знаннями.
Одним із таких заходів і є проведення тижня математики в школі. Методи та форми його проведення можуть бути різними, але мета одна – зацікавити та залучити до роботи якомога більше учнів.
Тому, в нашій школі стало традицією щорічно проводити тижні математики. З метою залучення учнів до активної пізнавальної діяльності, розширення їхнього математичного кругозору, пробудження в учнів інтересу до математики з 04 лютого по 8 лютого 2019 року в школі пройшов Тиждень математики. Завданням тижня було підвищити інтерес учнів до навчальної діяльності, формування наукового світогляду, розширення й поглиблення знань, умінь і навичок, а також виховання самодисципліни та самоорганізації. Впродовж тижня використовувались різні прийоми і форми організації позаурочної діяльності учнів, які забезпечували підвищення мотивації та пізнавального інтересу учнів, сприяли розкриттю внутрішнього їхнього потенціалу.
На кожен день тижня сплановано математичні заходи: конкурси, вікторини, ігри
Тиждень розпочався урочистою лінійкою, на якій учні познайомились з планом заходів тижня математики. Протягом тижня учні школи виконували цікаві завдання з математики: розгадували ребуси, кросворди, розв’язували задачі.
Цікавими виявилися для учнів 5-6 класів ігри "Веселі математичні старти", «Найрозумніший» та для учнів 7-9 класів ігри «Найрозумніший» та «Показуха». Діти отримали емоційно-позитивний заряд. Кожен із них, враховуючи свої індивідуальні особливості та інтереси, міг працювати із захопленням. Під час заходів учні дізналися багато цікавого, нового і корисного з математики та показали свої артестичні здібності. Проведення ігор, розваг, конкурсів сприяло удосконаленню й урізноманітненню розумової діяльності учнів: уяви, спостережливості, розвивало їхні важливі якості мислення: логічність, здатність до абстрагування, порівняння. Ми переконалися, що будь-яка діяльність дитини буде успішною тоді, коли вона здійснюється без примусу і дарує радість відчути себе переможцем, творцем.
Завершено тиждень урочистою лінійкою, на якій підведено підсумки тижня, нагороджено переможців та врученно різноманітні призи. |