Сьогодні, як ніколи, зростає роль освіти у підготовці школяра до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, екологічна ситуація погіршується. Життєво необхідно озброїти дітей знаннями, вміннями і розумінням важливості збереження власного здоров'я, формувати в учнів свідоме розуміння цінності власного життя та здоров’я, виховувати в них свідому, осмислену позицію щодо безпеки життєдіяльності.
Тому виховання здорового покоління, зі сформованою культурою безпечної поведінки, з засвоєними алгоритмами дій в умовах надзвичайних ситуацій, одне з пріоритетних завдань, яке стоїть перед освітою.
Основна мета проведення «Тижня з безпеки життєдіяльності» - допомогти сформувати в учнів свідоме ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіти основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.
«Тиждень з безпеки життєдіяльності» включає такі технологічні етапи:
• чітко продумана організація навчально-виховного процесу;
• використання міжпредметних зв'язків;
• моделювання та створення ігрових навчальних ситуацій;
• засвоєння правил поведінки, які гарантують безпеку життя дитини.
Значна увага приділяється розбору практичних питань із навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях.
У «Тижні з безпеки життєдіяльності» виокремлюються такі компоненти: практичний, теоретичний, ігровий.
Практичний компонент передбачає здійснення школярами будь-яких практичних дій: це підготовка стінгазети, плакату, проведення спортивних естафет, тощо.
Теоретичний компонент є дуже різноманітним. Його основне завдання - розширити знання школярів про основи безпеки життєдіяльності, про різного роду надзвичайні ситуації та правила поведінки під час їх виникнення, про безпеку у повсякденному житті та ведення здорового способу життя.
Ігровий компонент (конкурси, вікторини, турніри, рольові ігри) найбільш видовищний в «Тижні з безпеки життєдіяльності». У ньому беруть участь усі школярі. У конкурсах і турнірах може проявлятися й просто бажання перемогти, бути першим. Це добре, адже все одно учні засвоюють необхідну інформацію, а заодно проявляють свої здібності та знання.
Інтерактивні методики, які застосовуються в рамках проведення «Тижня з безпеки життєдіяльності» дають змогу задіяти не тільки свідомість дитини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучатись до процесу навчання «цілісної людини». І це сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу.
З метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового та безпечного способу життя, вироблення в дітей умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій в закладі проходив Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності «Запобігти. Врятувати. Допомогти».
|