ПОРАДИ
ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЯМ
Поради
вчителям для поліпшення настрою
1.
Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука,
песимістичний тільки дилетант).
2.
Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
3.
Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
4.
Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите
"здрастуй", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
5.
Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу
діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш
головний обов'язок.
Поради
вчителям, які працюють у 5 класі
Перехід
учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового
навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов'язано з появою
нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою
навчання та ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий
вік. Для учня і для учнівського колективу перехід у п'ятий клас може стати
початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру,
власних здібностей, прихованих ресурсів.
У
5 класі змінюються умови навчання: з'являється класний керівник та вчителі з
різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до
нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими,
налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були
задоволені, «не засмучувались».
Основне
новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення,
«Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою
схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність,
формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку
повноцінного спілкування.
У
роботі шкільного психолога в період адаптації п'ятикласників основними
завданнями стають:
розвиток шкільної мотивації, формування
інтересів;
розвиток навичок спілкування з однолітками та
дорослими;
розвиток впевненості в собі, формування
ставлення до успіхів та невдач;
формування уявлення про себе як про людину з
великими можливостями.
Для
успішної адаптації учнів 5-х класів робота психолога обов'язково будується
таким чином:
з учителями: звертати увагу на вікові та
індивідуальні особливості кожної дитини;
з батьками: допомога, підтримка та похвала;
з учнями: знайомство із собою, самопізнання,
впевненість у своїх здібностях.
Представлені
види роботи з практичного досвіду з подолання проблем п'ятикласників до нових
умов навчання, випробувані мною у практичній роботі, мають дієвий позитивний
результат, дають змогу оцінити результативність зусиль кожної дитини,
педагогічного колективу, психолога, адміністрації та батьків у вирішенні питань
адаптації.
Мета
такого супроводу — збереження психічного та
психофізичного здоров'я, попередження психічного перевантаження, сприяння
процесу адаптації та соціалізації учнів.
|